Érdekes gondolatok, szakmai tapasztalatok,
hasznos tippek a fotózás világából  !
 
HÍVJ!

FOTÓBLOG

almásrétes fotózása

Nem mondom, hogy egy nagy szakács lennék, sőt inkább azt mondanám, hogy egy aprócska lelkes műkedvelő vagyok ezen a téren. Szeretek kreatívan gondolkodni minden témában, és ezalól a főzés, sütés se kivétel. Számtalan alkalommal kértek már fel kisebb-nagyobb projectek befotózására, vagy épp egyéb kreatív közteműködésre. Volt olyan felkérés amit a feltételek hiánya miatt utasítottam el, miután a meglévő eszközök, a hely bejárhatatlansága, vagy épp a borzalmas fényviszonyok miatt utasítottam el. Persze ilyenkor felmerül az oly sokszor hallott rigmus, ...miszerint a Photoshop mindent megold majd...  . Igen is meg nem is. Vannak szituációk amikor tényleg jelentős hozzáadott érték keletkezik az utómunka során, viszont van az a helyzet amikor minimális feltételek megléte, vagy nemléte meghatározza a fotózás életképességét. A másik szituáció amivel nem hadakozok már, amikor a mobiltelefonnal készített képeket hasonlítanak össze egy profin befényelt sorozattal. Ha egy telefon az Istenkirály akkor legyen az  .  

Jelen esetben a saját konyhámban készített egyszerű, gyorsan elkészíthető ételek vizuális megjelenésére koncentrálva próbálok a fotózással kapcsolatos szakmai, vagy épp élménybeszámolót adni a folyamatokról azoknak akiket érdekel ez a téma.   A képek nincsenek agyonretusálva, de azért a színdinamika, élesség, kontraszt utómunkázva lett, pont azért, hogy valódi stock hatást keltsenek a felvételek.

KIKNEK AJÁNLOM?

Olyanoknak ajánlom, akiket egyrészint kedvelik a minőségi fotókat, érdeklődnek a fotózási technikák iránt, és esetleg még a fotók témái alapján szeretnének rövid sztorilat olvasni.

almásrétes
 FOTÓZÁSA

ételrecept fotózás
konyhai munka fotózás
étel alapanyag fotózás

Story

... No a tejfölös paprikás csirke elkészítése közben is van néhány olyan folyamat amire nagyon oda kell figyelni. Példáúl hogy ne égesd oda az "üvegesre" párolt hagymát, miközben keresgéled a megfelelő fényeket a vakukkal:-), vagy ne égesd le a tarhonyát miközben megpiritod, jelen esetben egy kis kacsazsíron.

Az ilyen fotózások alkalmával, azon kívül, hogy érdemes az eszközök, és az alapanyagom megjelenésére is odafigyelni a legfontosabb tétel, a megfelelő mennyiségű fény, és annak elhelyezése a térben. Nem kell mindent "pofánvakuzni"  . Legyenek fénye, és árnyékok is. Ezek mennyiségi eloszlása határozza meg egy-egy fotó hangulatát nagymértékben. Legyenek tűéles, és kis mélységélességű részek a fényképeken. Legyenek az ételfotók teresek, érdekesek.

HA VAN KEDVED FŐZZD MEG TE IS, ÉS PRÓBÁL KI A DOLGOKAT.

 Fotótechnika

Ehhez a fotózáshoz én a nagyon kedvelt Nikor Z6II gépemet használtan egy 4-es fényerejű 24-70/4s-es Nikor obijektívvel. Persze lehetett volna tisztább üveggel ellátott fix gyújtótávolságú obival is dolgozni, de én most inkább az előzővel operáltam.

A nyers képek többségét alulexponáltam, 1-2 Fe-vel pont azért, hogy az utómunkában legyen dinamikatartomány a színek helyretételéhez.

Ennél a fotózásnál nem használtam vakukat. Jelen esetben állandógényű lámpák segítségével alkottammeg a beállításokat. Volt egy főfény, és egy derítőfény. Természetesen a főfény sokkal erősebb volt mint a derítés. Figyelembe vettem a háttér színét is a komponálásnál, mivel a fehér szín is sokat segített a kép bevilágításában.


Fontos tétel volt a vakuk beállítása, a szögeik megtalálása, mert ami fény és árnyék rákerül a nyers fotókra az ott is marad bármekkora Photoshop guru vagy:-). Jelen esetben a hely szűke miatt nem volt mód a hátsó derítésre, így fehér  papírlapokkal oldottam meg a csapódó fények helyrekerülését.

Arra kell figyelni, hogy  legyenek csúcsfények, csillanások, és legyenek feketébe hajló részletek a képeken. 

Jelen esetben 8-11-es blendével lettek lőve a beállítások, hogy a kis mélységélesség hangulatot kölcsönözzön a tematikának. A kis mélységélességnél érdemes olyan részeket kiválasztani a kompozícióban amelyek érdekesek formailag.  A zársebesség 200-250-ed között váltakozott. Persze a vakuk Speed light vakuk voltak, és a vezérlésük is eszerint alakultak.

konyhai előkészítés fotózás
főzés fotózás
gasztroélmény fotózás
hús előkészítés fotózás
hús előkészítés fotózás

Hozzávalók

4 db csirkecomb
2 db nagy vöröshagyma
1 db nagyobb paradicsom
1 db paprika
2 teáskanál fűszerpaprika
bors, ételízesítő belátás szerint
1-2 evőkanál olaj, vagy zsír
3 dl tejföl
2 púpozott evőkanál finomliszt
1-2 dl víz

1 csomag tarhonya

ELKÉSZÍTÉS

1. Tisztítsuk meg a csirkecombot, majd a vöröshagymát is. Vágjuk a vöröshagymát apró kockákra.

2. A hagymát pároljuk üvegesre. Húzzuk félre kis időre, és szórjuk bele a pirospaprikát. Ne a tűzforró hagymára szorjuk a paprikát mert megkeseredik ha ezt tesszük. Öntsük fel vízzel

3. Tegyük bele a csirkét, és forgassuk alaposan össze az elegyet. Fedjük le és pároljuk a saját levében.

4. Keverjük el a liszttel a tejfölt, és adjunk hozzá 2-3 csipetnyi pirospaprikát a színe miatt. A főzőléből vegyünk ki annyit, hogy a tejfölhöz hozzáadva csomómentesen eltudjuk keverni azt.

5. ha megpuhult a csírke, keverjük hozzá a tejfölös-habarást. Ízesítsük izlés szerint sóval, borssal.

6. A tarhonyát piritsuk le kevés zsiradékon olyan színűre amilyenre szeretnénk.

7. Pititás után öntsük fel annyi vízzel hogy kb. egy újnyira fedje be a felületet. 

8. Figyeljünk, mert a tarhonya hamar felveszi a vizet, és hajlamos odakapni. 

sütés fotózás

Rólam, fotózásról


... Több, mint fénykép

ONE CLICK FOR YOU



ADONYI GÁBOR
fotós-grafikus


 +36306092059

 adonyi.g@gmail.com

Több mint húsz éve foglalkozom fotózással és grafikai tervezéssel. A legelső képeket még analóg fényképezőgéppel készítettem, és vegyszeres úton hívtam elő. Már akkor megfertőzött az igényes fényképek elkészítésének lehetősége. A minőségi fényképezés azóta is a hitvallásom, legyen az egy üzleti jellegű portréfotó vagy egy rendezvényen készült fénykép.

Fotós-grafikus vagyok, emellett egy tízéves kislány apukája, akit folyamatosan inspirál a gyermeke. Egy-egy családi fotózás alkalmával nem ritka, hogy Ő is beáll a kamera elé, mögé. A fotózás, a képalkotás, fiatal koromban megfertőzött. Rengeteg analóg képet készítettem már, amikor beköszöntött a digitális fotózás világa. Az új technológiák segítségével lényegesen több eszköz került a kezembe, melyek nem csak magát a képalkotást, de az utómunkák elkészítését is lényegesen átalakították.

A digitális valóságban egészen más lehetőségeket biztosítanak egy profi fotós számára, mint az analóg fotózás idejében. A digitális megjelenések mellett nagyon szeretem a papírképeket, mivel a rögzített események általuk válnak kézzelfoghatóvá. Az oldalamon található képek a stílusomat tükrözik. Szeretek szabadtéren és stúdióban fotózni egyaránt. Többféle lehetőség van a studiófotózások alkalmával: fotózhatunk végtelenített fehér vagy szürke hátterek előtt, vagy előre berendezett enteriőrben is, ha a téma azt kívánja.

A természetes fényeknél nincsenek szebb fények, ezt biztosan állíthatom, viszont szabadtéren nem lehet alacsony költségvetéssel stúdió jellegű képeket készíteni. Szeretem, ha az általam készített képek dinamikusak, szeretem megmozgatni a fotóalanyaimat. Egy-egy családi, vagy portfóliófotózás alkalmával gyakran használok kiegészítőket: kalapot, szemüveget, konfettit. Fotózni csak fényben lehet; a fény mennyiségétől függően változhat a képek művészi érintettsége, ennek segítségével formálhatjuk az adott pillanat mondanivalóját, ennek segítségével készíthetünk közösen néhány igazán szép képet, legyen az egy esküvőfotó, vagy egy igazán szépen beállítottt termékfotó.


VERKFOTÓK

Kapcsolat



ADONYI GÁBOR
fotós-grafikus


 +36306092059

 adonyi.g@gmail.com

Fotóeladások

A következő oldalakaon számtalan általam készített stock fotó található.

Partnereim

A hosszútávú partneri kapcsolatok mindkét fél számára gyümölcsöző eredményeket hoz.