1.
A FOLYAMAT VÉGTELENÍTETT FEHÉR HÁTTERES TERMÉKFOTÓZÁSSAL KEZDŐDÖTT.
A klasszikus fehérhátteres termékfotók leggyakoribb felhasználása a webáruházakban rejlik. A megfelelő felbontású képek az offline felhasználások területén is hatékony eszközzé tehetik az elkészült képeket képeket.
2.
MÁSODIK LÉPÉSKÉNT TERMÉK IMAGE FOTÓK KÉSZÜLTEK.
A termék image fotó tulajdonképpen hangulatképek halmaza amely az adott termék kiemelkedő részleteinek vizuális megfogalmazására fókuszál. Ezek a fényképek jelentősen növelik egy brand vizuális megjelenését, és piaci előnyt is biztosíthatnak a versenytársakkal szemben.
3.
HARMADIK LÉPÉSKÉNT A KÖRBEVÁGOTT TERMÉKFOTÓKBÓL, ÉS NÉHÁNY STOCK FOTÓBÓL TERMÉK MONTÁZSKÉPEK KÉSZÜLTEK .
A termékfotók körbevágásával rengeteg lehetőség nyílik az úgynevezett montázsképek készítésére. Ezek a képek több réteg tipo, stock fotó, és egyéb grafikai elem halmaza.
4.
NEGYEDIK LÉPÉSKÉNT EGY TERMÉKBEMUTATÓ IMAGE VIDEÓ KÉSZÜLT, AMELY A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN KERÜLT FELHASZNÁLÁSRA.
A közösségi médiában az egyik legnagyobb nézettséggel ellátott vizuális megjelenés az úgynevezett real videó. Egy ilyen videóban rengeteg grafikai, animációs, tipografált megjelenés kerül összeírásra.
A LOGÓ SZEREPE EGY VÁLLALKOZÁSBAN, AZ ÜZLETI TEVÉKENYSÉGBEN.
Hiszek az egyediségben rejlő lehetőségekben. Nálam a logótervezés sosem előre legyártott sablonból indul ki. Kifejezetten ügyelek arra, hogy az adott a megtervezett logó valamilyen szuggesztív módon utaljon a vállakozás tevékenységére. Eközben természetesen figyelembe veszem a megrendelő kívánságait, kéréseit, úgy alakítom a dolgot, hogy a megrendelő elégedetten távozzon, és a kialakított logó a szakma szabályainak is megfeleljen. Minden alkotótevékenység, amely megrendelő számára készül, kompromisszumokra támaszkodik. Nincs ez másképpen a logótervezésnél sem.
Sokszor találkozom olyan megrendelővel aki kreatív gondolatait papírra vetve érkezik hozzám mindenféle nyomdatechnológiai, és grafikai előképzettség, tapasztalat nélkül. Rengeteg kreatív gondolatot láttam már ezekben az esetekben. Megpróbálom ötvözni a megrendelő kreativitását az én szakmai tapasztalataommal, legyen az nyomdai kivitelezés vagy a grafikai megvalósítások bármely területe. A logónak összhangban kell lennie azzal, amit képvisel, harmóniában kell állnia a cég tevékenységével, eszmeiségével valahogy úgy, ahogy egy borcímke is erőteljesen utal a borász és az általa kínált bor közötti kapcsolatra.
Bizonyára találkoztál már olyan logó megoldásokkal, akár a nyomtatott médiában vagy a weben, amelyek nem csak hogy nem fejezik ki az általuk képviselt cég tevékenységét, hanem kifejezetten rombolják annak imidzsét.
Bízom benne, hogy sikerült meggyőzzelek a logótervezés fontosságáról, és hamarosan megrendelőim táborában üdvözölhetlek.
Fenntartom a jogot, hogy az általam készített fotókat referenciaként felhasználhassam online vagy offline formában.
A BORCÍMKE TERVEZÉS EGY KÜLÖNLEGES GRAFIKAI ELJÁRÁS.
A borcímke tervezés, csakúgy mint a könyboritó tervezés egy különleges grafikai eljárás. Mindkét esetben olyan grafikát és tipográfiát kell készíteni ami az adott termék eszenciális megjelenését biztostja.
Néhány gyakori kérdés a termékfotózással kapcsolatban:
- MIKOR, ÉS HOGYAN TÖRTÉNIK A TERMÉKFOTÓZÁS?
A termékfotózás körülményeit befolyásolja a fotózni kívánt tárgyak mennyisége, nagysága, súlyak és értéke is. Amennyiben a tárgyak könnyen mozgathatók, úgy kérlek, juttasd el hozzám őket a fotózás idejére. A fotózás időtartama a tárgyak számától, illetve a beállítások bonyolultságától függően 2-5 naptól akár hetekig is tarthat. A fotózás helyszíne is változhat mozgathatóságától függően. Volt már rá példa, hogy mobilstúdiót használtam, mert akkora mennyiségben kellett a tárgyakat fotózni, hogy ez a megoldás volt a leghatékonyabb megoldás. Ebben az esetben az ajánlatom tartalmazni fogja a kitelepülés költségeit, amitől nem kell megijedni :-)
- MIKOR, ÉS MILYEN FORMÁTUMBAN KAPJUK MEG A TERMÉKFOTÓKAT?
A termékeidről készült fotókat kiteszem az www.adonyi-foto.hu oldalra egy olyan linkre, amelyet csak te tudsz elérni. Ebben a fotóalbumban megtekintheted az általam készített tárgyfotókat. A végleges, 2-3 Mb közötti, jpg-formátumú képeket a számla kiegyenlítése után küldöm el neked a Wetransfer segítségével. Kb. 1-8 nap kell ahhoz, hogy a nyersanyagon be tudjam állítani a fényerőket, színkorrekciókat, kontrasztokat, élességeket, stb. Természetesen ezt a munkaidőt nagymértékben befolyásolja az elkészített képek száma. Az albumban található vízjellel ellátott képek sorszámának megadásával tudod kiválasztani azokat a fotókat, melyeket szeretnél megkapni. Az úgynevezett forrás file-ok (RAW) nálam maradnak, ezek nem kerülnek átadásra. A képek átadása után a retusált és a forrásfileok is törlésre kerülnek a szerveremről.Amennyiben továbbra is szükséged lenne ezekre a fileokra abban az esetben egy külön megállapodás keretein belül tudunk erről megegyezni.
Fenntartom a jogot, hogy az általam készített fotókat referenciaként felhasználhassam online vagy offline formában. Természetesen ha te kifejezetten, írásban elzárkózol attól, hogy fotóid megjelenjenek a referencia albumomban, ezt tiszteletben tartom, és a fotóidat nem használom fel referenciaként.
Több mint húsz éve foglalkozom fotózással és grafikai tervezéssel. A legelső képeket még analóg fényképezőgéppel készítettem, és vegyszeres úton hívtam elő. Már akkor megfertőzött az igényes fényképek elkészítésének lehetősége. A minőségi fényképezés azóta is a hitvallásom, legyen az egy üzleti jellegű portréfotó vagy egy rendezvényen készült fénykép.
Fotós-grafikus vagyok, emellett egy tízéves kislány apukája, akit folyamatosan inspirál a gyermeke. Egy-egy családi fotózás alkalmával nem ritka, hogy Ő is beáll a kamera elé, mögé. A fotózás, a képalkotás, fiatal koromban megfertőzött. Rengeteg analóg képet készítettem már, amikor beköszöntött a digitális fotózás világa. Az új technológiák segítségével lényegesen több eszköz került a kezembe, melyek nem csak magát a képalkotást, de az utómunkák elkészítését is lényegesen átalakították.
A digitális valóságban egészen más lehetőségeket biztosítanak egy profi fotós számára, mint az analóg fotózás idejében. A digitális megjelenések mellett nagyon szeretem a papírképeket, mivel a rögzített események általuk válnak kézzelfoghatóvá. Az oldalamon található képek a stílusomat tükrözik. Szeretek szabadtéren és stúdióban fotózni egyaránt. Többféle lehetőség van a studiófotózások alkalmával: fotózhatunk végtelenített fehér vagy szürke hátterek előtt, vagy előre berendezett enteriőrben is, ha a téma azt kívánja.
A természetes fényeknél nincsenek szebb fények, ezt biztosan állíthatom, viszont szabadtéren nem lehet alacsony költségvetéssel stúdió jellegű képeket készíteni. Szeretem, ha az általam készített képek dinamikusak, szeretem megmozgatni a fotóalanyaimat. Egy-egy családi, vagy portfóliófotózás alkalmával gyakran használok kiegészítőket: kalapot, szemüveget, konfettit. Fotózni csak fényben lehet; a fény mennyiségétől függően változhat a képek művészi érintettsége, ennek segítségével formálhatjuk az adott pillanat mondanivalóját, ennek segítségével készíthetünk közösen néhány igazán szép képet, legyen az egy esküvőfotó, vagy egy igazán szépen beállítottt termékfotó.