Néhány szó a lifestyle, reklám fotózásról.

lifestyle termékfotózás, reklámfotózás, tematikus termékfotózás

Számtalan lehetőség nyílik a termékek vagy a szolgáltatások vizuális bemutatására. Ilyen fotózási stílus az ugynevezett lifestyle fotózás is. A termékek kontextuális bemutatása, tematikus elrendezése, elengedhetetlen formája a márkafejlesztésnek. Ez az a vizuális forma aminek szerepelnie kell a marketing fegyvertáradban, ha szeretnél kitünni a reklámzajból. Az ilyen típusú fotók komoly előnyt jelenthetnek a versenyben azokkal szemben akik kizárólag webshop fotókkal szeretnék meggyőzni az ügyfeleiket a választásról.

A lifetyle fogalom a családi életképek hangulatának megörökítését volt hivatott meghatározni hosszú éveken keresztül, de a felgyorsúlt világunkban megjelent a termékfotózás témakörében is. Régebben a reklámfotózás témaköre volt hivatott lefedni ezt a fogalmat. Ez a stílus remek lehetőséget nyújt, egy szabadabb, de mégis emberközeli termékbemutatásra, egyrészint a helyzetek által életre hívott akciófotozáson keresztül, másrészint a képeken gyakran megjelenő emberi komponens miatt. 

A fotók komponálása gyorsan, a helyzetek lendületében történik, ezért dinamikus, hangulatos képek születnek ilyen esetekben. A családi fotózásoknál megszokott "életképekkel" szemben a termék lifestyle fotók elkészítésénél azért eltolódik a hangsúly az aktuális "munkadarab :-), termék" vizuális bemutatásának irányába. Maga a termék tulajdonképpen bármi lehet, ezért a fotózás előtt azért érdemes végigondolni a felhasználni kívánt kiegészítőket, és a tervezett helyszínek által nyújtott lehetőségeket.

- tervezzük meg a moon boardot tematikusan berendezett termékfotózás
- válasszunk megfelelő környezetet
- ha tehetjük használjunk modellt
- használjunk a témához illő kiegészítőket
- a termékek legyenk patyolattiszták, ne legyenek karcosak, elhasználtak
- komponáljunk, vagy a harmadolás szabályaival, vagy épp ennek a szabálynak a felrugásával "mozdítsuk" meg a képeket. 

Sokféle beállítást használhatunk a célunk eléréséhez. Lehetnek a fotók "nyersek", ami azt jelenti, hogy sem a beállítások, sem a felhasznált kiegészítők nem "fedik le" a szimulált környezetet, vagy épp dolgozhatunk ellenkező képpen, amikor a cél a "túlzás" a néző kimozdítása a konfortzónájából :-)

Tulajdonképpen a kreatív gondolatok tárháza korlátlan, persze nem mindegy, hogy saját erőből, stylist, fodrász, vagy éppen profi modell felhasználása nélkül akarunk vizuális élményt létrehozni, vagy profi módon az előbb felsoroltak beépítésével tényleg minőségi lifestyle képekkel szeretnénk a késöbbiekben operálni a neten. Tudnunk kell, hogy a külsős szakemberek bevonása egy-egy fotózásba megnöveli a költségeket, amit kalkulálnunk kell a kreatív elkészítése előtt már. 

A KKV-szektorban sokan választják azt a megoldást (költséghatékonyság miatt), hogy önnmaguk, vagy egy ismerős kolléga jelenik meg a képeken a fotózások alkalmával, ami önnmagában nem okoz problémát, de azért azt tudni kell hogy a profi modellek, és és a kiegészítő szakemberek szakmaisága hosszú évek gyakorlata alatt alakult ki:-). Érdemes azon is legondolkodni, ha egy munkatárs lép a modell helyébe, hogy a munkatársi kapcsolat esetleges megszünésével hogyan alakul majd az online-offline felhasználási jogviszonyok, mondjuk egy promóciós kampány esetén. 

LIFESTYLE TERMÉKFOTÓZÁSI ÁRAK:

TEMATIKUSAN BERENDEZETT HÁTTEREK, HELYSZÍNEK:

5.000 – 8.000 Ft / kép -től 

(az ár a fotózási téma berendezésének bonyolúltságától függ. Nem mindegy hogy egy tárgylapra helyezett termékről, vagy egy damilokkal a levegőben tartott termék befotózásáról beszélünk.)

 HÁTTÉR: tematikusan berendezett hátterek, külső helyszínek
 RETUSÁLÁS: alapretusálás, képélesség, színhők, képkoszok eltüntetése
 FELHASZNÁLÁS: offline-online 
 FOTÓZÁSI HELYSZÍN: nálam, műteremben, vagy opcionálisan külső helszínen (kérj ajánlatot a külsőhelyszínre)
 KÉPMENNYISÉG: Minimálisan megrendelhető képmennyiség 10 db termékfotó. Egy darab termék esetén is 10 db fotó a minimálisanmegrendelhető fotómennyiség! 
 HATÁRIDŐK: fotózás + retusálás határidő: fotók számától függően néhány munkanap és 1 hét között
 GRAFIKAI UTÓMUNKA: az elkészült termékfotók körbevágása (cliping path) nem tartozik a termékfotózáshoz közvetlenül. Amennyiben lyukadószínes png formátumban lenne szükséged az elkészült képekre, az ajánlatomban külön rész fog foglalkozni ezzel a grafikai módosítási tétellel.

Nagymennyíségű (pl. webshop) termékfotózás esetén kérj egyedi árat.

ételfotózás
édesség foto modellel
órafotózás

FONTOS KÉRDÉSEK-INFORMÁCIÓK!
A lifestyle fotózások alkalmával a hangulat megteremtése végett érdemes a világításokkal operálni. Számtalan fény-árnyék beállítás létezik melynek segítségével fókuszálni lehet a néző képfeldolgozását. Az ilyen fotózások alkalmával nagyszerű lehetőség nyílik a kis és a nagy mélységélességú tartományok komponálására, ami vagy a termék bemutatását helyezi előtérbe a hangulaton keresztül.

A kamera elé helyezett kis mélységélességú "kiegészítők" jótékonyan hatnak a  hétköznapi pillanatok professzionális megörökítésénél.

modelles lifestyle termékfotózás

 Miért érdemes a színeken elgondolkodni

Számtalan termék átgondolt tervezési folyamatoknak köszönheti a megjelenését. A csomagolásokon felhasznált színek, az azonosulást kívánják elősegíteni, amitől már az első megtekintés alkalmával egy belső intuíciót kap a vásárló arról, hogy bizalmat szavaz-e a továbbiakban az árúcikk megismerésére. Ez egy nagyon fontos dolog, amire minden tervező grafikusnak oda kell (kellene :-)) figyelnie. A színekhez társított sztereotípiák nagymértékben befolyásolják a döntésünket.

Kisérlet képpen egy vállakozó, aki cateringgel foglalkozot, egy alkalommal minden ételt zöld színű ételfestékkel festett meg és szolgált fel. Tulajdonképpen egy ehető performansznak minősült az ételek kipakolása :-). A megjelenő zöld csirkecombok, és zöld kenyerek megtették a hatásukat, mivel a színsztereotípiánkban a zöld szín a legkevésbé elfogadott az ételekkel kapcsolatban. 

Ez az analógia a lifestyle termékfotózásokra is igaz. Ne használjunk olyan kiegészítőket amelyek, vagy nem illenek a termék brand megjelenésébe, vagy teljesen értelmetlen módon elvonják a figyelmet magáról a termékmegjelenésről. 

A  legjobb példák a színek ésszerű és átgondolt használatára a gyógyszeriparból érkeznek. A reklámfilmekben használt színek (ruházat, backround, kiegészítők stb.) mind-mind magából a termék színeiből építkeznek.

A lifestyle fotózások alkalmával a hangulatokra koncentrálunk. Ebben az esetben a termék és az azt bemutató modell és a környezete dominál.

Több, mint fénykép

ONE CLICK FOR YOU


 Néhány gyakori kérdés a termékfotózással kapcsolatban:

- MIKOR, ÉS HOGYAN TÖRTÉNIK A TERMÉKFOTÓZÁS?

A termékfotózás körülményeit befolyásolja a fotózni kívánt tárgyak mennyisége, nagysága, súlyak és értéke is. Amennyiben a tárgyak könnyen mozgathatók, úgy kérlek, juttasd el hozzám őket a fotózás idejére. A fotózás időtartama a tárgyak számától, illetve a beállítások bonyolultságától függően 2-5 naptól akár hetekig is tarthat. A fotózás helyszíne is változhat mozgathatóságától függően. Volt már rá példa, hogy mobilstúdiót használtam, mert akkora mennyiségben kellett a tárgyakat fotózni, hogy ez a megoldás volt a leghatékonyabb megoldás. Ebben az esetben az ajánlatom tartalmazni fogja a kitelepülés költségeit, amitől nem kell megijedni :-)

Néhány verkfotó néhány külsőhelyszínes fotózásról:

nagyméterű tárgyak helyszíni  image fotózása kiegészítökkel

Nagyméterű tárgyak helyszíni  image fotózása kiegészítökkel.

értékes vintage tárgyak fotózása kis és nagy méretben

Értékes vintage tárgyak fotózása kis és nagy méretben.

céges környezetben történő termék fotózás kollégákkal

Céges környezetben történő termék fotózás kollégákkal.

élő helyszínes (kávézó) reklám fotózás cég által biztosított modellel

Élő helyszínes (kávézó) reklám fotózás cég által biztosított modellel.

- MIKOR, ÉS MILYEN FORMÁTUMBAN KAPJUK MEG A TERMÉKFOTÓKAT?

A termékeidről készült fotókat kiteszem az http://www.adonyi-foto.hu/ oldalra egy olyan linkre, amelyet csak te tudsz elérni. Ebben a fotóalbumban megtekintheted az általam készített tárgyfotókat. A végleges, 2-3 Mb közötti, jpg-formátumú képeket a számla kiegyenlítése után küldöm el neked a Wetransfer segítségével. Kb. 1-8 nap kell ahhoz, hogy a nyersanyagon be tudjam állítani a fényerőket, színkorrekciókat, kontrasztokat, élességeket, stb. Természetesen ezt a munkaidőt nagymértékben befolyásolja az elkészített képek száma. Az albumban található vízjellel ellátott képek sorszámának megadásával tudod kiválasztani azokat a fotókat, melyeket szeretnél megkapni. Az úgynevezett forrás file-ok (RAW) nálam maradnak, ezek nem kerülnek átadásra. A képek átadása után a retusált és a forrásfileok is törlésre kerülnek a szerveremről.Amennyiben továbbra is szükséged lenne ezekre a fileokra abban az esetben egy külön megállapodás keretein belül tudunk erről megegyezni.

Fenntartom a jogot, hogy az általam készített fotókat referenciaként felhasználhassam online vagy offline formában. Természetesen ha te kifejezetten, írásban elzárkózol attól, hogy fotóid megjelenjenek a referencia albumomban, ezt tiszteletben tartom, és a fotóidat nem használom fel referenciaként. 

Amennyiben úgy döntöttél, hogy velem szeretnéd elkészíttetni a tárgyfotóidat, kérlek, vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek valamelyikén: email: adonyi.g@gmail.com vagy telefon: +36306092059. Beszéljük át az elképzeléseidet a termékeid fotózásával kapcsolatban! Mire szeretnéd felhasználni az elkészült termékfotókat? Nem mindegy, hogy webes felbontásról beszélünk, vagy valami nagyfelbontású selyemrácsos papíralapú négyszínes katalógusról. Nem mindegy, hogy fehér alapon, vagy greenboxban történik a fotózás, és az sem, hogy a tárgyak körbevágott, átlátszósággal ellátott fotóira van szükséged, vagy egy beállított imageképre.

A végtelenített fehér hátteres fotók nem csak a webáruházakban használhatóak sikeresen.

Adonyi Gábor
Buy me a coffeeBuy me a coffee

Több, mint fénykép

ONE CLICK FOR YOU


KAPCSOLATFELVÉTEL

Kérlek írd be a korrekt email címedet!