A tematikus termékfotózásról.

katalógus fotózás, tematikus termékfotózás, termék image fotózás , 

A különböző tárgyak és termékek fotózásának egyik alapvető célja, hogy online és offline megjelenésekben szerepeljenek. A tematikus termékfotózésnak sincs más célja, minthogy bemutassa az értékesítésre kínált termékeket a vásárlóknak. Minden tematikusan fotózott termék egy előre meghatározott környezeten belül kerül megjelenítésre. Ezekben az esetekben is maga a termék kerül a fókuszpontba, viszont a mellé, köré elhelyezett tárgyak beleillenek a termék image világába. Ez a vizuális megközalítés egy külön látásmódot követel. Nem csak formákban, de színekben is előre kell gondolkodni ha ilyen képeket szeretnénk készíteni, ezért fontos hogy előre leegyeztessük a megrendelővel milyen kiegészítőket javasol, illetve mik azok az elemek amik mindenféleképpen meg kell jelenjenek a kompozícióba, és melyek azok a kiegészítők ami semmiféleképpen nem kerülhetnek a termék mellé a berendezéskor.

A fotózások alkalmával fontosnak tudnia kell a végső felhasználást, mivel a képek átadása ennek ismeretében fog megtörténni. Az offline világban a képek nagyobb felbontásban (300dpi) kerülnek felhasználásra, az online világgal szemben, ahol a felbontás jelentősen kisebb (72-96 dpi). Természetesen a képek beállításai, a termékek bevilágításai mindkét esetben ugyanazok, viszont a kisfelbontású webes képek a nyomtatott katalógusokban csak jelentős roncsolással tudnak megjelenni, amin még a Photoshop sem tud segíteni :-). A kicsi felbontású képből, nem lehet, vagy csak nagyon nehezen lehet nyomdai felbontású képet készíteni, ami sokba fog kerülni annak aki nem gondolkodott előre. A katalógusképek egyik legfontosabb terület a webshopok termékbemutató oldalain figyelhető meg, ahol a termékek vizuális megjelenése egyértelműen az értékesítés legfontosabb része. A termékek értékesítésének első, és egyben legfontosabb része a professzionális termékfotó. A nyomtatott kiadványak is a vásárlásokatkívánják akár katalógus formában is serkenteni. A tárgy,-termékfotó motiváló hatása vitathatatlan. Senki nem vásárol becsukott szemmel, sem a valóságban, sem az internetes webes felületeken. 

A berendezett termék image fotók esetében nagy szerep jot a fények-árnyékok megjelenésének is. Ezeket a típusú képeket nem lehet átgondolt bevilágítások nélkül megfotózni rendesen. Csak egy példa miért is van szükség előre gondolkodásra. Vegyünk egy koktél befotózást, mindenféle gyümölcs kiegészítővel. A koktélok alapanyaga a jég, ami folyamatosan olvad  egy fotózás alkalmával is. sőt ha lehet ezt mondani a plusz hőmérséklet miatt talán még gyorsabban is mintha az csak egy normál környezetben lenne. A kompozícióba helyezett gyümölcsökre csepegtetett pára sem marad a végtelenségig a felületeken, ergo előre ki kell találni a kompozíció elemeit, a felhasznált stilyst technológiákat, éa bevilágítást, és legvégül a fényképezőgép beállításait a sikeres akció érdekében.

A termékfotózások alkalmával a tárgyak megjelenítése, a helyes színek visszaadása, az esetleges optikai torzulások elkerülése a cél. Ennek ellenére a grafikai utómunkákat nem lehet elkerülni. A profi tárgyfotósok számára is kihívásokat jelentenek, azokban az esetekben, amikor a termékek megjelenítési paraméterei túlmutatnak a komfortzónán. Valami nagyon fényes, vagy épp rendkívül sötét, vagy épp az anyaga oly mértékben nyeli el a fényt hogy nagyon nehezen lehet csak értékelhető termékfotókat készíteni róla. A megrendelőt három dolog érdekli alapvetően. Mennyibe fog kerülni a fénykép, mennyire adja majd vissza az adott termék megjelenését a kiszemelt médiában, és mindezt mennyi idő alatt végzi el a fotós. Ennek a három tényezőnek a sikeres együttállásából jön létre az a munkakapcsolat, melynek a legvégén a megrendelő és a fotós is egyformán elégedett lehet.

TEMATIKUS TERMÉKFOTÓZÁSI ÁRAK:

TEMATIKUSAN BERENDEZETT TERMÉKFOTÓZÁSI ÁRAK:

1.500 Ft / kép -től 

(az ár a fotózási téma berendezésének bonyolúltságától függ. Nem mindegy hogy egy tárgylapra helyezett termékről, vagy egy damilokkal a levegőben tartott termék befotózásáról beszélünk.)

 HÁTTÉR: tematikusan berendezett háttér a termék megjenésére szabva
 RETUSÁLÁS: alapretusálás, képélesség, színhők, képkoszok eltüntetése
 FELHASZNÁLÁS: offline-online 
 FOTÓZÁSI HELYSZÍN: nálam, műteremben, vagy opcionálisan külső helszínen (kérj ajánlatot a külsőhelyszínre)
 KÉPMENNYISÉG: Minimálisan megrendelhető képmennyiség 10 db termékfotó. Egy darab termék esetén is 10 db fotó a minimálisan megrendelhető fotómennyiség! 
 HATÁRIDŐK: fotózás + retusálás határidő: fotók számától függően néhány munkanap és 1 hét között
 GRAFIKAI UTÓMUNKA: az elkészült termékfotók körbevágása (cliping path) nem tartozik a termékfotózáshoz közvetlenül. Amennyiben lyukadószínes png formátumban lenne szükséged az elkészült képekre, az ajánlatomban külön rész fog foglalkozni ezzel a grafikai módosítási tétellel.

Nagymennyíségű (pl. webshop) termékfotózás esetén kérj egyedi árat.

gyümölcs fotózás
borfotózás
rozé fotózás

FONTOS KÉRDÉSEK-INFORMÁCIÓK!
A fehér háttereses termékek befotózása előtt el kell dönteni, hogy mi lesz a képek valódi felhasználásánas a menete. Nem mindegy, hogy egy "fehér" hátteres jpg kerül majd a webshop termékbemutató felületére, vagy egy u.n. lyukadószínes png file. A két file között nem csak Kilobájt méretbeli különbség van, ami adott esetben a webshop betöltési sebességét is befolyásolhatja, hanem a képek felhasználási lehetőségét is alapvetően változtathatja meg a lyukadószín megléte vagy nem léte. 

A lyukadószínes png-k mögött a hátteret könnyedén módosítani lehet, míg a fehér, vagy bármilyen színű jpg kiterjesztés esetén ez egyszerűen nem vitelezhető ki. A tárgyfotók esetében a lyukadó színt a tárgyak digitális körbevágásával lehet létrehozni (cliping path). Ez egy grafikai eljárás ami egy következő lépés a professzionális marketing kommunikáció mezején.

cbd olaj fotózása

A körbevágás megkönnyíti a képek montázsolását.

 Miért érdemes a termékfotókat körbevágni

Ahhoz, hogy tényleg, viszonylag egyszerűen körbe tudja vágni az ember az elkészített tárgyfotókat, minőségi termékfotókat kell készíteni. Szükség van a szűk blendére, a zársebesség miatt az álványra, és a színek, illetve a zajosodás miatt a megfelelően megválasztott iso-ra, amit nagymértékben meghatároz a világítás tecnika amit használ az ember. Állandó fényű lámpákat, vagy studió/rendszervakukat kell használni. Enélkül nem fog menni akármilyen mobiltelefonnal vagy profi fényképezőgéppel próbálkozik az ember. 

termékfotózás stúdióban

A végtelenített fehér háttér hátsó világítással csík szoftbox-al bevilágítva.

üvegtárgy termékfotózása fehér háttér előtt

körbevágott termékfotó (path) az eredeti háttér cseréje egy színre.

körbevágott termékfotózás

A körbevágásnak köszönhetően bármilyen színre cserélhető a háttér.

termékfotózás műteremben

A körbevágásnak köszönhetően bármilyen fotóra cserélhető a háttér.

A termékek image fotózás nagymértékben hozzájárúl az adott brend építéséhez.

Több, mint fénykép

ONE CLICK FOR YOU


 Néhány gyakori kérdés a tematikus termékfotózással kapcsolatban:

- MIKOR, ÉS HOGYAN TÖRTÉNIK A FOTÓZÁS?

A tematikus termékfotózás körülményeit befolyásolja a fotózni kívánt tárgyak mennyisége, nagysága, súlyak és értéke is. Ezen felül a felhasználni kívánt kiegészíték milyensége, értéke is nagymértékben  hozzájárul a befotózások bonyolúltságához. Amennyiben a tárgyak könnyen mozgathatók, úgy kérlek, juttasd el hozzám őket a fotózás idejére. A fotózás időtartama a tárgyak számától, illetve a beállítások bonyolultságától függően 2-5 naptól akár hetekig is tarthat. A fotózás helyszíne is változhat mozgathatóságától függően. Volt már rá példa, hogy mobilstúdiót használtam, mert akkora mennyiségben kellett a tárgyakat fotózni, hogy ez a megoldás volt a leghatékonyabb megoldás. Ebben az esetben az ajánlatom tartalmazni fogja a kitelepülés költségeit, amitől nem kell megijedni :-)

Néhány verkfotó néhány külsőhelyszínes fotózásról:

nagyméterű tárgyak helyszíni  image fotózása kiegészítökkel

Nagyméterű tárgyak helyszíni  image fotózása kiegészítökkel.

értékes vintage tárgyak fotózása kis és nagy méretben

Értékes vintage tárgyak fotózása kis és nagy méretben.

céges környezetben történő termék fotózás kollégákkal

Céges környezetben történő termék fotózás kollégákkal.

élő helyszínes (kávézó) reklám fotózás cég által biztosított modellel

Élő helyszínes (kávézó) reklám fotózás cég által biztosított modellel.

- MIKOR, ÉS MILYEN FORMÁTUMBAN KAPJUK MEG A TEMATIKUS TERMÉKFOTÓKAT?

A termékeidről készült fotókat kiteszem az http://www.adonyi-foto.hu/ oldalra egy olyan linkre, amelyet csak te tudsz elérni. Ebben a fotóalbumban megtekintheted az általam készített tárgyfotókat. A végleges, 2-3 Mb közötti, jpg-formátumú képeket a számla kiegyenlítése után küldöm el neked a Wetransfer segítségével. Kb. 1-8 nap kell ahhoz, hogy a nyersanyagon be tudjam állítani a fényerőket, színkorrekciókat, kontrasztokat, élességeket, stb. Természetesen ezt a munkaidőt nagymértékben befolyásolja az elkészített képek száma. Az albumban található vízjellel ellátott képek sorszámának megadásával tudod kiválasztani azokat a fotókat, melyeket szeretnél megkapni. Az úgynevezett forrás file-ok (RAW) nálam maradnak, ezek nem kerülnek átadásra. A képek átadása után a retusált és a forrásfileok is törlésre kerülnek a szerveremről.Amennyiben továbbra is szükséged lenne ezekre a fileokra abban az esetben egy külön megállapodás keretein belül tudunk erről megegyezni.

Fenntartom a jogot, hogy az általam készített fotókat referenciaként felhasználhassam online vagy offline formában. Természetesen ha te kifejezetten, írásban elzárkózol attól, hogy fotóid megjelenjenek a referencia albumomban, ezt tiszteletben tartom, és a fotóidat nem használom fel referenciaként. 

Amennyiben úgy döntöttél, hogy velem szeretnéd elkészíttetni a tárgyfotóidat, kérlek, vedd fel velem a kapcsolatot az alábbi elérhetőségek valamelyikén: email: adonyi.g@gmail.com vagy telefon: +36306092059. Beszéljük át az elképzeléseidet a termékeid fotózásával kapcsolatban! Mire szeretnéd felhasználni az elkészült termékfotókat? Nem mindegy, hogy webes felbontásról beszélünk, vagy valami nagyfelbontású selyemrácsos papíralapú négyszínes katalógusról. Nem mindegy, hogy fehér alapon, vagy greenboxban történik a fotózás, és az sem, hogy a tárgyak körbevágott, átlátszósággal ellátott fotóira van szükséged, vagy egy beállított imageképre.

A katalógus fotózások alkalmával mindenféleképpen szükség van berendezett képek készítésére is a hagyományos fehérhátteres fotókon kívül is. A berendezett képek megkönyítik a marketing kommunikációdat!

Adonyi Gábor
Buy me a coffeeBuy me a coffee

Több, mint fénykép

ONE CLICK FOR YOU


Több mint húsz éve foglalkozom fotózással és grafikai tervezéssel. A legelső képeket még analóg fényképezőgéppel készítettem, és vegyszeres úton hívtam elő. Már akkor megfertőzött az igényes fényképek elkészítésének lehetősége. A minőségi fényképezés azóta is a hitvallásom, legyen az egy üzleti jellegű portréfotó vagy egy rendezvényen készült fénykép.

Fotós-grafikus vagyok, emellett egy tízéves kislány apukája, akit folyamatosan inspirál a gyermeke. Egy-egy családi fotózás alkalmával nem ritka, hogy Ő is beáll a kamera elé, mögé. A fotózás, a képalkotás, fiatal koromban megfertőzött. Rengeteg analóg képet készítettem már, amikor beköszöntött a digitális fotózás világa. Az új technológiák segítségével lényegesen több eszköz került a kezembe, melyek nem csak magát a képalkotást, de az utómunkák elkészítését is lényegesen átalakították.
 
A digitális valóságban egészen más lehetőségeket biztosítanak egy profi fotós számára, mint az analóg fotózás idejében. A digitális megjelenések mellett nagyon szeretem a papírképeket, mivel a rögzített események általuk válnak kézzelfoghatóvá. Az oldalamon található képek a stílusomat tükrözik. Szeretek szabadtéren és stúdióban fotózni egyaránt. Többféle lehetőség van a studiófotózások alkalmával: fotózhatunk végtelenített fehér vagy szürke hátterek előtt, vagy előre berendezett enteriőrben is, ha a téma azt kívánja. A természetes fényeknél nincsenek szebb fények, ezt biztosan állíthatom, viszont szabadtéren nem lehet alacsony költségvetéssel stúdió jellegű képeket készíteni. Szeretem, ha az általam készített képek dinamikusak, szeretem megmozgatni a fotóalanyaimat. Egy-egy családi, vagy portfóliófotózás alkalmával gyakran használok kiegészítőket: kalapot, szemüveget, konfettit. Fotózni csak fényben lehet; a fény mennyiségétől függően változhat a képek művészi érintettsége, ennek segítségével formálhatjuk az adott pillanat mondanivalóját, ennek segítségével készíthetünk közösen néhány igazán szép képet, legyen az egy esküvőfotó, vagy egy igazán szépen beállítottt termékfotó.

Munkáim számtalan közösségi felületen is megtalálhatóak, csakúgy mint azok a fotóim is amelyeket kifejezetten a stock-fotók világában lehet elérni. Számos fizetős, és "ingyenes" felületen érhetőek ezek a képek.

KAPCSOLATFELVÉTEL

Kérlek írd be a korrekt email címedet!